Hola Bikers!
Com reporter em correspon narrar les peripècies de uns quants DRXS que ens ens decantat per unes COLONIES cassolanes però molt ben parides... TOT ...SELF MADE!!! I a prop de casa a LA CERDANYA amb la base a CAN CASAS... a qui HEM DE DONAR LES GRÀCIES DE ACOLLIR 7 OVELLES AL SEU DUPLEX DE OSSEJA--
El titol podría ser: "MILLOR 3 XULETONS QUE UN STRAVA"
I A PART DE TENIR VIVÈNCIES DE BTT HEM APRÈS COSES:
Que el CASAS es un senyor de ORDRE!!! Mireu les vistes des de la seva terrassa (hem censurat les fotos de la socorrista per evitar ALARMA SOCIAL)
Que unes COLONIES , a mes de BICI poden tenir altres alicients....
com les vistes.....

La bona gastronomia del LLOC
i que en contra del que diguin alguns..... NO ES DOLENT!!!

I NO HI HA PERILL DE EXTINCIÓ DE LES ESPECIES AUTÒCTONES...

FINS I TOT ES PODEN CONSUMIR ESPÈCIES INVASORES ...

Que els perfils de les rutes a la cerdanya..... SON PERILLOSAMENT SUGERENTS!!!

que a la Cerdanya al Juliol POT FER MOLTA CALOR!!!

Però sobre tot que si juntes uns quants bons DRXS

Sempre surt el bon rotllo!

Alvarito, Josep, Agus, Enric, Pere, David, Lluis
Be, ja us aneu fent a la idea de com ha estat la cosa …. 3 cotxes amb 7 bikers i 7 cabres .
Els 2 cotxes primers ja haviem fet la compra de esmorzars i berenars ,i ens vam trovar tots al 1 er sopar a Puigcerdà. Que ja va començar a un nivell molt respectable….
Dia 1 - Osseja Meranges Queixans, Pla de les forques, Osseja



Arranquen tambe tocades les 9 i abans de sortir de Osseja ja TENIM CACHONDEO... HI HA UN BIKER AL COSTAT D'UN PONTET I NOSALTRES PUJEM ELS 3 GRAONS DEL TIRON PER CREUAR EL PONT.... I SENTIM "EI VOSALTRES SOU DELS DRXS???".... ES TRACTA DEL JORDI GARCIA PIÑOL que va fer amb nosaltres la BI 6000 i que estiueja a Llivia.
I ja de seguida s'uneix al grup i comencem la pujada per un corriol suau al costat d'un camp peró de seguida apareix al fons un pujador trancat amb pedres i graons...i el Jordi GP que diu " AIXÓ NO ES PUJA!" I PER SI DE CAS HO INTENTEM ... I ALGUNS EL PUJEM A 0 I ELS ALTRES AMB ALGUNS PEUS.....
Li diem al Jordi GP que com es que no monta un 50 , (porta un 42) i diu que amb un 46 creu que es prou….
El tema segueix amunt molt tecnic fins creuar un riuet i despres un pujador de 120 mts que es fa molt dur i que ens du fins una pista a dins del bosc. Aixi tirem a la dreta planejant i arribem a un clar de la muntanya amb moltes vistes amb una masia Mas Tartar.
Desprès de les fotillos de rigor i haver begut tirem Amunt per pista suau que va pujant uns quants kms fins arribar a un desviament amb un bolet tallat en una soca de pi...
y seguim cap amunt ara per un corriolet mes xungo que puja amb pedres, esbarcers i branques.. anem pujant fins arribar a un 1er refugi on el corriol acaba en un camp, sense casi aturar-nos prenen una pista a sobre per baixar una mica fins a la pista principal que ens fa pujar de nou amb continuitat fins el refugi de l'orri. Allà seguima amunt per una pista que ja puja molt per mig del bosc que al cap d'uns kms s'obre en clarianes.... i aleshores comença LA PART CATXONDA DEL DIA... UN RAMPON DE MES DEL 12% SOBRE HERBA DE MUNTANYA ... UN P... VELCRO QUE FRENA LES RODES ... COMENCEN A PUJAR PERÒ ALS POCS METRES LES CAMES CANSADES DE LA MAJORIA VAN DIENT QUE JA N'HI HA PROU!!! I COMENCEM A APRETAR LA CABRA.
LA PUJADA DEL PRAT DE MARRES DEU TENIR UNS 300 MTS Y DESPRES S'APLANA UNA MICA PER UNS ALTRES 300 MTS FINS UNA TANCA ELECTRIFICADA DE BESTIAR.
JO INTENTO RODAR EN LA ZONA MES PLANA PERÒ LES CAMES AGOTADES D'AHIR MES LA PUJADA D'AVUI ... SE M'ACALAMBREN NOMES MUNTAR... AIXI QUE A CAMINAR.
Ara ja nomes queda anar pujant una darrera l'altre les colines d'herba i aixi anant amb tot el ferro els que poden i jo apretant la cabra fem uns 3,5 kms mes de pujada per camps amb vistes especatculars a la Cerdanya amb el pic del PUIGMAL al fondo.

D'aqui comença la baixada que en principi es tot per la pista asfaltada i on alguns s'escapen sense esperar els que estàn marcant el territori i anem baixant amoïnats (A VEURE SI LA BAIXADA LA FAREM TOTA PER PISTA?)
PERÒ NO!!! ALESHORES SORTIM DE LA PISTA PER PILLAR UNA TRIALERA QUE BAIXA MOLT TÉCNICA DINTRE DE BOSC AMB GRAONS, PEDRES I BRANQUES.
EL RITMILLO DE BAIXADA ES ESPECTACULAR I DE SEGUIDA LES CARES SON DE SOMRIURE I PALER. aNEM FENT ALGUNES PARADES DE REAGRUPAMENT DEL REMAT I TOTS COINCIDIM QUE LA TRIALERA S'HO VAL. EL SHERPA VA OBRINT I TRAÇANT MOLT BE LA BONA LINIA DE PAS.
aIXI ANEM BAIXANT TOT EL DESNIVELL PUJAT I ACONSSEGUIM VAURE D'APROP OSSEJA QUE QUEDA ALS NOSTRES PEUS , I anem creuant la Route Forestiere. En un dels corriols plans de baixa puja a dins del bosc al Alvarito se li enganxa el canvi... ES VEU QUE BAIXANT COM UN BOIG HA FOTUT UN COP A UNA PEDRA AMB LA POTA DEL CANVI I L'HA TORÇAT. ADRECEM COM PODEM i tirem avall.
Al arribar a Osseja ens separem , Alvarito i jo anem cap a casa per tal de reparar el canvi , i la resta van cap a la font del poble a veure... però com hi ha unn casament als pocs minuts son a casa on a mes de beure com animals es foten un berenar en 30 min, i despres marxen per fer una volteta ara plana fins a Err i Llivi i tornar a Osseja.
Nosaltres conseguim adreçar una mica el canvi i que funcioni però encara no va dret del tot.
Despres Berenar selecte a Can Casas ....

Banyet a la piscina ….
I sopar a un restaurant gallego de PUIGCERDA tria del Alvarito , on ens tracten molt be i ens tornem a apretar uns trocets de carn .... i de peix (alguns tenim consciencia) ... per recuperar forces ... tot remullat amb un Valdeorras blanc del Alvaro que está BÀRBARO!!
Dia 3 osseja Belloch latour de carol bolvir niula ger osseja

Per fi diumenge aconsseguim matinar una mica i abans de les 8:30 ja som rodant, en aquest cas pujant tot Osseja per anar a buscar un corriol que va paralel a la via del trenet groc. Es tracta d'un corriol puja baixa a la ombra tot al voltan d'un riu . Molt fresc i tecnic alhora amb arrels i graons però totalment ciclable.
Així fem tot el recorregut fins sortir a Nahuja on creuem la ctra per agafar una pista de baixada amb unes vistes espectaculars i tornem a agafar la cttra cap a concellabre i d'allà baixada per pista fins arribar a Llivia. Pujem tot el poble i FEM UNA OVACIÓ A L PASSAR PER DAVANT DEL CAL COFA … i pillem una pista que ens puja cap el circuit de motocross AMB UNA PUJADA DE TERRA AMB PEDRES AL SOLETE QUE JA ENS FA BUFAR A TOTS.
EL ALVARO ES QUEDA ABAIX PER " UN APRETON" I LA RESTA ANEM FENT PER ARRIBAR A DALT I REBRE UNA TRUCADA DEL ALVARITO... " TIOS HE PETAT EL CANVI!!!"
AIXI QUE BAIXEM I ENS ADONEM QUE AL FICAR EL 50 UNA DE LES POTES DEL CANVI SHA ENGANXAT ALS RADIS I HA TRINXAT EL ALLARGO DEL CANVI... PERÒ PER SORT EL ENRIC PORTA UN RECANVI DE LA PEÇA PEL SEU CANVI XT ... I ES EL MATEIX!!!!!! ADRECEM COM PODEM LES POTES DEL CANVI, BLOQUEJEM EL CANVI AL 42 (PENULTIM PINYO) I POSEM LA PEÇA DE RECANVI I FUNCIONA!!!!
Seguim amunt fins arribar a sobre Cereja i d'allà a la ctra de França que ens du a Angoustrina i d'allà per ctra amunt a les Escaldes i a Dorres per una ctra en pujada molt bonica. Sortim de Dorres i ja estem a una pista amb unes vistes espectaculars de la Cerdanya anem pujant tota la muntanya de la ermita de Belloch reservant forces perque la pujada al sol et pot deixar fos!! Però arribem i la veritat es que s'ho val!!!
Allà fem fotos, mengem..... i fins i tot preguem....

Seguim amunt fins dalt del turó per les vistes mes espectaculars.


BARRITES i repostatge a tope per baixar cap a Bolvir Y AQUESTA BAIXADA ENS FICA EL CASAS PER UN RIU EMPEDRAT ON CAL ANAR MOLT FI PER NO CAURE I EL TIO S'HO FA TOT A 0 , I ELS ALTRES COM PODEM ... (EL ENRIC ES FA UNA ALTRE VOLTETA PER REFRESCARSE MES!!!!
)
Seguim baixant i passant per davan t la Torre del Remei per arrivar a Bolvir i pujar tot el poble per unes rampes de les que fan mal, sota un sol de justicia a les 13:0. QUAN ARRIBEM A DALT DEL POBLE COMENÇA UNA PISTA PELADA QUE SEMBLA QUE PUJA POC... PERO NO , PUJA MOLT I CADA COP MES, FINS I TOT DE VAGADES ES CONVERTEIX EN UNA TRIALERA SALVATGE DE PEDRES DE PUNTA ON S'HA DE TRAÇAR MOLT BE.. ALESHORES EL ALVARO DIU "NENS JO SENSE EL 50 NO EM VULL MORIR AQUI, BAIXO A bOLVIR I VAIG A GER I US ESPERO ALLÀ"
Aixi que un cop ha marxat SEGUIMA MUNT AMB UNES RAMPES QUE SON CICLABLES PERÒ AMB AQUESTA CALOR ES FAN INFERNALS. I CADA COP QUE PASSEM UN TURÒ ENS APAREIX UN ALTRE IGUAL O PITJOR... ANEM FENT FINS ARRIVAR A UNA RAMPA DE PUJADA EN CORVA DEL 20%.
El Enric prefereix apretar la bici perque amb aquesta calor pot ser brutal. Jo ho provo amb el 50 i vaig fent molt a poc a poc i aconsegueixo pujar-la.
Aixi arrivem a passar per NIULA el poble nou i fantasma i a la sortida de la ctra ens desviem per pillar ala trialera.


Com reporter em correspon narrar les peripècies de uns quants DRXS que ens ens decantat per unes COLONIES cassolanes però molt ben parides... TOT ...SELF MADE!!! I a prop de casa a LA CERDANYA amb la base a CAN CASAS... a qui HEM DE DONAR LES GRÀCIES DE ACOLLIR 7 OVELLES AL SEU DUPLEX DE OSSEJA--
El titol podría ser: "MILLOR 3 XULETONS QUE UN STRAVA"
I A PART DE TENIR VIVÈNCIES DE BTT HEM APRÈS COSES:
Que el CASAS es un senyor de ORDRE!!! Mireu les vistes des de la seva terrassa (hem censurat les fotos de la socorrista per evitar ALARMA SOCIAL)
Que unes COLONIES , a mes de BICI poden tenir altres alicients....
com les vistes.....
La bona gastronomia del LLOC
i que en contra del que diguin alguns..... NO ES DOLENT!!!
I NO HI HA PERILL DE EXTINCIÓ DE LES ESPECIES AUTÒCTONES...
FINS I TOT ES PODEN CONSUMIR ESPÈCIES INVASORES ...
Que els perfils de les rutes a la cerdanya..... SON PERILLOSAMENT SUGERENTS!!!
que a la Cerdanya al Juliol POT FER MOLTA CALOR!!!
Però sobre tot que si juntes uns quants bons DRXS
Sempre surt el bon rotllo!
Alvarito, Josep, Agus, Enric, Pere, David, Lluis
Be, ja us aneu fent a la idea de com ha estat la cosa …. 3 cotxes amb 7 bikers i 7 cabres .
Els 2 cotxes primers ja haviem fet la compra de esmorzars i berenars ,i ens vam trovar tots al 1 er sopar a Puigcerdà. Que ja va començar a un nivell molt respectable….
Dia 1 - Osseja Meranges Queixans, Pla de les forques, Osseja
Sortim a les 9 tocades..per por al fred , i de seguida ens n'adonem que el problema d'avui será la calor!! Baixem a bon ritme per corriol a Vilallobent i d'allà baixem cap al riu per seguir-lo fins pasar per sota de Quiexans, i seguim rodant en un dia molt bonic passant dos corrriols molt bonics al costat del Segre fins arribar a Soriguerola amb les seves impresionants cases de jardins impecables a joc amb el golf de Fontanals. Creuem el riu pel pont Tibetà on el ENRIC ENS DEMOSTRA PERQUÉ LI DIEM EL ESCALADOR..
Seguim rodant fins arribar a sanavastre on girem per pujar cap a All a bon ritme i les cames ja es van escalfant.
Pujem tot el poble d'All i comença una pujada cap a GREIXER … PER UNA PISTA EMPORLANADA DE ENTRE EL 15 I EL 22% UN BON PRINCIPI PER UNA VOLTA DRXS!!! (TOT AIXÓ SOTA UN SOLETE DE JUSTICIA) . La pujada son uns 3,5 KMS però no la oblidarem!!!!
A partir de Grèixer seguim per pista amunt com si ens volguèssim enfilar als núbols amb un pendent constant de un mínim del 12% i fins a ratllar el 20% en alguns moments… I SENSE ARBRES!!! i així seguím GAUDINT de la caloreta fins arribar als 1600 mts de alçada.
Aleshores trobem una pista que ens permet anar rodant en pla i baixada fins arribar a la carretera a la entrada de Meranges. on arribem ben acalorats, per un repostatge ràpid i el platanito.
Sortim de Meranges baixant i pujant per pista que deixem per pillar un corriol técnic fins a ELLER i seguim un altre corriol de baixada molt tapat per arbres i on fem una 1a trialereta de baixada molt bona que acaba en un riu … i aleshores comença una pujada molt técnica i mullada amb pedres molt dura que pujem com podem entre patinades.
Així arriben a una pista que acabem de remuntar per arribar a Orden. Aquí paradiña de barrites i fotillo davant la esglesia..
Sortim de Orden per la carretera per deixarla de seguida i pillar una TRIALERA WHITE KNUCLES PER LES VISTES I LA VARIETAT DE CANVIS. LLARGA I MOLT BEN MARCADA. son trams a camp obert amb corriol marcat on el Casas obre AMB UN BON RITME CONTINUAT I SEGUR I LA RESTA ANEM DARRERA, PASSEM 3 TRAMS FINS QUE EN UN LLOC ON EL CASAS NO TRIA LA MILLOR OPCIÓ ENS PASEEN PER LA DRETA EL PERE QUE VA AMB COBERTES NOVES COM SI PORTES UNA CABRA DE DESCENS I EL ALVARITO A LA SEVA RODA I MARXEN COM BOJOS.
TOTS LA ANEM BAIXANT BE SENSE INCIDENTS GREUS I QUAN ARRIVEM ABAIX LES CARES DE SATISFACCIÓ SON BESTIALS....
D'allà entrem a Bellver i el Casas ens trova un lloc idiclic per fer un mos…
TERRASSA A LA OMBRA AMB LES CABRES ALLÀ MATEIX!
Seguim rodant fins arribar a sanavastre on girem per pujar cap a All a bon ritme i les cames ja es van escalfant.
Pujem tot el poble d'All i comença una pujada cap a GREIXER … PER UNA PISTA EMPORLANADA DE ENTRE EL 15 I EL 22% UN BON PRINCIPI PER UNA VOLTA DRXS!!! (TOT AIXÓ SOTA UN SOLETE DE JUSTICIA) . La pujada son uns 3,5 KMS però no la oblidarem!!!!
A partir de Grèixer seguim per pista amunt com si ens volguèssim enfilar als núbols amb un pendent constant de un mínim del 12% i fins a ratllar el 20% en alguns moments… I SENSE ARBRES!!! i així seguím GAUDINT de la caloreta fins arribar als 1600 mts de alçada.
Aleshores trobem una pista que ens permet anar rodant en pla i baixada fins arribar a la carretera a la entrada de Meranges. on arribem ben acalorats, per un repostatge ràpid i el platanito.
Sortim de Meranges baixant i pujant per pista que deixem per pillar un corriol técnic fins a ELLER i seguim un altre corriol de baixada molt tapat per arbres i on fem una 1a trialereta de baixada molt bona que acaba en un riu … i aleshores comença una pujada molt técnica i mullada amb pedres molt dura que pujem com podem entre patinades.
Així arriben a una pista que acabem de remuntar per arribar a Orden. Aquí paradiña de barrites i fotillo davant la esglesia..
Sortim de Orden per la carretera per deixarla de seguida i pillar una TRIALERA WHITE KNUCLES PER LES VISTES I LA VARIETAT DE CANVIS. LLARGA I MOLT BEN MARCADA. son trams a camp obert amb corriol marcat on el Casas obre AMB UN BON RITME CONTINUAT I SEGUR I LA RESTA ANEM DARRERA, PASSEM 3 TRAMS FINS QUE EN UN LLOC ON EL CASAS NO TRIA LA MILLOR OPCIÓ ENS PASEEN PER LA DRETA EL PERE QUE VA AMB COBERTES NOVES COM SI PORTES UNA CABRA DE DESCENS I EL ALVARITO A LA SEVA RODA I MARXEN COM BOJOS.
TOTS LA ANEM BAIXANT BE SENSE INCIDENTS GREUS I QUAN ARRIVEM ABAIX LES CARES DE SATISFACCIÓ SON BESTIALS....
D'allà entrem a Bellver i el Casas ens trova un lloc idiclic per fer un mos…
TERRASSA A LA OMBRA AMB LES CABRES ALLÀ MATEIX!
Ens moderem una mica amb el dinar … (FINS I TOT EL LLUIS) AMB UNES AMANIDES I POSTRES per seguir tirant al cap d'una hora.
Sortim per ctra que de seguida deixem per ficar-nos en un corriolet al costat de riu … que puja suaument i que es va fent a bon ritme DRXS i tot a la ombra, que cal agraïr al sherpa , doncs sempre es millor fer la digestió sense el sol cremant-nos la pell. Aixi arrivem a SANAVASTRE i apartir d'allaà anem desfent el camí del matí fins arribar a Queixans on pujem al poble amb una calda que torra.
Ens aturem a la Font per refrescar-nos i cargar aigua , doncs el Casas vol fer una pujada per pista al solete. DESPRES DE REMULLAR-NOS EL CAP arranquem per una pista asfaltada que comença amb un 12% de pendent …. però que després queda en un 7 a 9% constant sempre amb tot el solete i a gaudir de 7 kms al sol en pujada a 30º...…..
JO , QUE NO ESTAVA FI DE LA PANXA COMENÇO A TROABAR-ME FATAL VEC AIGUA PERÒ NO TIRO I VAIG POSANT PIÑONS PERÒ LES CAMES NO VAN …. EL ENRIC QUE S'HAVIA QUEDAT PER UNA TRUCADA EM FA COMPANYIA I ANEM PUJANT... QUAN JA HEM FET MES DE 5 KMS DEICIDEIXO QUE LA TRIALERA DE BAIXADA NO VALDRÀ LA PATEIDA QUE ESTIC FENT. AVISEM I TIREM AVALL PER PISTA A QUEIXANS I D'ALLÀ A OSSEJA.
La resta segueixen Amunt FINS ARRIBAR AL PLA DE LES FORQUES FINS A LA BASSA I començan una baixada per pista fins agafar la trialera dels CONTRABANDISTES que baixa directa a Osseja PERÒ AMB TRAMS MOLT TRENCATS PER LA PLUJA I AMB UN REGUETON QUE HI CAP LA BICI...
Llavors a patir, berenar, piscineta i anar de compres al super de Bourg Madame on a la majoria se li va la OLLA I ACABEM OMPLINT UNA BOSSA AMB TOT TIPUS DE FORMATGES, EMBOTITS, PANS...…. OSTRES I MOEt!!!!
Despres anem a sopar a cal Cofa a LLIVIA QUE MEREIX UNA MENCIÓ ESPECIAL... PER:
Oferir-nos un reservat collonut
Ous escalfats amb foie. carpaccio de peus de porc, cargols, chuleton de BOU (amb 62 dies de camera) y una tarta de formatge BESTIAL
El servei acurat de 3 cambreres, Y ESPECIALMENT LA DEMOSTRACIÓ DE ON ERA EL TALL DE LA CARN DEL BOU.....
Dia 2 - Oseeja , cim de Coma Morera, Osseja Err , Llivia Osseja
Sortim per ctra que de seguida deixem per ficar-nos en un corriolet al costat de riu … que puja suaument i que es va fent a bon ritme DRXS i tot a la ombra, que cal agraïr al sherpa , doncs sempre es millor fer la digestió sense el sol cremant-nos la pell. Aixi arrivem a SANAVASTRE i apartir d'allaà anem desfent el camí del matí fins arribar a Queixans on pujem al poble amb una calda que torra.
Ens aturem a la Font per refrescar-nos i cargar aigua , doncs el Casas vol fer una pujada per pista al solete. DESPRES DE REMULLAR-NOS EL CAP arranquem per una pista asfaltada que comença amb un 12% de pendent …. però que després queda en un 7 a 9% constant sempre amb tot el solete i a gaudir de 7 kms al sol en pujada a 30º...…..
JO , QUE NO ESTAVA FI DE LA PANXA COMENÇO A TROABAR-ME FATAL VEC AIGUA PERÒ NO TIRO I VAIG POSANT PIÑONS PERÒ LES CAMES NO VAN …. EL ENRIC QUE S'HAVIA QUEDAT PER UNA TRUCADA EM FA COMPANYIA I ANEM PUJANT... QUAN JA HEM FET MES DE 5 KMS DEICIDEIXO QUE LA TRIALERA DE BAIXADA NO VALDRÀ LA PATEIDA QUE ESTIC FENT. AVISEM I TIREM AVALL PER PISTA A QUEIXANS I D'ALLÀ A OSSEJA.
La resta segueixen Amunt FINS ARRIBAR AL PLA DE LES FORQUES FINS A LA BASSA I començan una baixada per pista fins agafar la trialera dels CONTRABANDISTES que baixa directa a Osseja PERÒ AMB TRAMS MOLT TRENCATS PER LA PLUJA I AMB UN REGUETON QUE HI CAP LA BICI...
Llavors a patir, berenar, piscineta i anar de compres al super de Bourg Madame on a la majoria se li va la OLLA I ACABEM OMPLINT UNA BOSSA AMB TOT TIPUS DE FORMATGES, EMBOTITS, PANS...…. OSTRES I MOEt!!!!
Despres anem a sopar a cal Cofa a LLIVIA QUE MEREIX UNA MENCIÓ ESPECIAL... PER:
Oferir-nos un reservat collonut
Ous escalfats amb foie. carpaccio de peus de porc, cargols, chuleton de BOU (amb 62 dies de camera) y una tarta de formatge BESTIAL
El servei acurat de 3 cambreres, Y ESPECIALMENT LA DEMOSTRACIÓ DE ON ERA EL TALL DE LA CARN DEL BOU.....
Dia 2 - Oseeja , cim de Coma Morera, Osseja Err , Llivia Osseja
Arranquen tambe tocades les 9 i abans de sortir de Osseja ja TENIM CACHONDEO... HI HA UN BIKER AL COSTAT D'UN PONTET I NOSALTRES PUJEM ELS 3 GRAONS DEL TIRON PER CREUAR EL PONT.... I SENTIM "EI VOSALTRES SOU DELS DRXS???".... ES TRACTA DEL JORDI GARCIA PIÑOL que va fer amb nosaltres la BI 6000 i que estiueja a Llivia.
I ja de seguida s'uneix al grup i comencem la pujada per un corriol suau al costat d'un camp peró de seguida apareix al fons un pujador trancat amb pedres i graons...i el Jordi GP que diu " AIXÓ NO ES PUJA!" I PER SI DE CAS HO INTENTEM ... I ALGUNS EL PUJEM A 0 I ELS ALTRES AMB ALGUNS PEUS.....
Li diem al Jordi GP que com es que no monta un 50 , (porta un 42) i diu que amb un 46 creu que es prou….
El tema segueix amunt molt tecnic fins creuar un riuet i despres un pujador de 120 mts que es fa molt dur i que ens du fins una pista a dins del bosc. Aixi tirem a la dreta planejant i arribem a un clar de la muntanya amb moltes vistes amb una masia Mas Tartar.
Desprès de les fotillos de rigor i haver begut tirem Amunt per pista suau que va pujant uns quants kms fins arribar a un desviament amb un bolet tallat en una soca de pi...
y seguim cap amunt ara per un corriolet mes xungo que puja amb pedres, esbarcers i branques.. anem pujant fins arribar a un 1er refugi on el corriol acaba en un camp, sense casi aturar-nos prenen una pista a sobre per baixar una mica fins a la pista principal que ens fa pujar de nou amb continuitat fins el refugi de l'orri. Allà seguima amunt per una pista que ja puja molt per mig del bosc que al cap d'uns kms s'obre en clarianes.... i aleshores comença LA PART CATXONDA DEL DIA... UN RAMPON DE MES DEL 12% SOBRE HERBA DE MUNTANYA ... UN P... VELCRO QUE FRENA LES RODES ... COMENCEN A PUJAR PERÒ ALS POCS METRES LES CAMES CANSADES DE LA MAJORIA VAN DIENT QUE JA N'HI HA PROU!!! I COMENCEM A APRETAR LA CABRA.
LA PUJADA DEL PRAT DE MARRES DEU TENIR UNS 300 MTS Y DESPRES S'APLANA UNA MICA PER UNS ALTRES 300 MTS FINS UNA TANCA ELECTRIFICADA DE BESTIAR.
JO INTENTO RODAR EN LA ZONA MES PLANA PERÒ LES CAMES AGOTADES D'AHIR MES LA PUJADA D'AVUI ... SE M'ACALAMBREN NOMES MUNTAR... AIXI QUE A CAMINAR.
Ara ja nomes queda anar pujant una darrera l'altre les colines d'herba i aixi anant amb tot el ferro els que poden i jo apretant la cabra fem uns 3,5 kms mes de pujada per camps amb vistes especatculars a la Cerdanya amb el pic del PUIGMAL al fondo.
Anem molt cansats i gairebé sense aigua que cal racionar i compartir.
En aquesta pujada de bojos fins i tot avanço (a peu) al Jordi GP que va a estones sobre la bici i a estones apretant però que ja va fos fins el fondo.
Aixi arribem al peu del la Coma Morera, ON ENS TROBEM UNA PISTA ASFLATADA COLLONUDA... (QUE ES PER ON PENSAVA PUJAR EL JORDI GP) PERÒ ELS DRXS JA SABEU QUE SEMPRE TRIEN EL MILLOR CAMI....
Aqui tots excepte un servidor, pujen per la pista asfaltada fins a Coma Morera (300mts) i allà ES TROBEN UNA FAMILIA AMB LA ROULOTTE AMB UNA NOIA MOLT GENEROSA QUE A MES DE COMPARTIR LA SEVA AIGUA ELS HI ALEGRA LA VISTA!!!
En aquesta pujada de bojos fins i tot avanço (a peu) al Jordi GP que va a estones sobre la bici i a estones apretant però que ja va fos fins el fondo.
Aixi arribem al peu del la Coma Morera, ON ENS TROBEM UNA PISTA ASFLATADA COLLONUDA... (QUE ES PER ON PENSAVA PUJAR EL JORDI GP) PERÒ ELS DRXS JA SABEU QUE SEMPRE TRIEN EL MILLOR CAMI....
Aqui tots excepte un servidor, pujen per la pista asfaltada fins a Coma Morera (300mts) i allà ES TROBEN UNA FAMILIA AMB LA ROULOTTE AMB UNA NOIA MOLT GENEROSA QUE A MES DE COMPARTIR LA SEVA AIGUA ELS HI ALEGRA LA VISTA!!!
D'aqui comença la baixada que en principi es tot per la pista asfaltada i on alguns s'escapen sense esperar els que estàn marcant el territori i anem baixant amoïnats (A VEURE SI LA BAIXADA LA FAREM TOTA PER PISTA?)
PERÒ NO!!! ALESHORES SORTIM DE LA PISTA PER PILLAR UNA TRIALERA QUE BAIXA MOLT TÉCNICA DINTRE DE BOSC AMB GRAONS, PEDRES I BRANQUES.
EL RITMILLO DE BAIXADA ES ESPECTACULAR I DE SEGUIDA LES CARES SON DE SOMRIURE I PALER. aNEM FENT ALGUNES PARADES DE REAGRUPAMENT DEL REMAT I TOTS COINCIDIM QUE LA TRIALERA S'HO VAL. EL SHERPA VA OBRINT I TRAÇANT MOLT BE LA BONA LINIA DE PAS.
aIXI ANEM BAIXANT TOT EL DESNIVELL PUJAT I ACONSSEGUIM VAURE D'APROP OSSEJA QUE QUEDA ALS NOSTRES PEUS , I anem creuant la Route Forestiere. En un dels corriols plans de baixa puja a dins del bosc al Alvarito se li enganxa el canvi... ES VEU QUE BAIXANT COM UN BOIG HA FOTUT UN COP A UNA PEDRA AMB LA POTA DEL CANVI I L'HA TORÇAT. ADRECEM COM PODEM i tirem avall.
Al arribar a Osseja ens separem , Alvarito i jo anem cap a casa per tal de reparar el canvi , i la resta van cap a la font del poble a veure... però com hi ha unn casament als pocs minuts son a casa on a mes de beure com animals es foten un berenar en 30 min, i despres marxen per fer una volteta ara plana fins a Err i Llivi i tornar a Osseja.
Nosaltres conseguim adreçar una mica el canvi i que funcioni però encara no va dret del tot.
Despres Berenar selecte a Can Casas ....
Banyet a la piscina ….
I sopar a un restaurant gallego de PUIGCERDA tria del Alvarito , on ens tracten molt be i ens tornem a apretar uns trocets de carn .... i de peix (alguns tenim consciencia) ... per recuperar forces ... tot remullat amb un Valdeorras blanc del Alvaro que está BÀRBARO!!
Dia 3 osseja Belloch latour de carol bolvir niula ger osseja
Per fi diumenge aconsseguim matinar una mica i abans de les 8:30 ja som rodant, en aquest cas pujant tot Osseja per anar a buscar un corriol que va paralel a la via del trenet groc. Es tracta d'un corriol puja baixa a la ombra tot al voltan d'un riu . Molt fresc i tecnic alhora amb arrels i graons però totalment ciclable.
Així fem tot el recorregut fins sortir a Nahuja on creuem la ctra per agafar una pista de baixada amb unes vistes espectaculars i tornem a agafar la cttra cap a concellabre i d'allà baixada per pista fins arribar a Llivia. Pujem tot el poble i FEM UNA OVACIÓ A L PASSAR PER DAVANT DEL CAL COFA … i pillem una pista que ens puja cap el circuit de motocross AMB UNA PUJADA DE TERRA AMB PEDRES AL SOLETE QUE JA ENS FA BUFAR A TOTS.
EL ALVARO ES QUEDA ABAIX PER " UN APRETON" I LA RESTA ANEM FENT PER ARRIBAR A DALT I REBRE UNA TRUCADA DEL ALVARITO... " TIOS HE PETAT EL CANVI!!!"
Seguim amunt fins arribar a sobre Cereja i d'allà a la ctra de França que ens du a Angoustrina i d'allà per ctra amunt a les Escaldes i a Dorres per una ctra en pujada molt bonica. Sortim de Dorres i ja estem a una pista amb unes vistes espectaculars de la Cerdanya anem pujant tota la muntanya de la ermita de Belloch reservant forces perque la pujada al sol et pot deixar fos!! Però arribem i la veritat es que s'ho val!!!
Allà fem fotos, mengem..... i fins i tot preguem....
Seguim amunt fins dalt del turó per les vistes mes espectaculars.
i seguim amunt per anar a trobar un corriol de baixada que es transforma en una trialera molt bonica i tècnica amb giros, arrels, pedres , pujadors .. tot per anar baixant cap a BRANGOLI que es 270 mts mes avall.
Allà agafem la ctra cap a Franes ...
I COM TENIEM AL LAPORTA NO PODÍA FALTAR LA LIADA .... ANAVEM PER LA CTRA I VEIEM UN ANUNCI "DOLMEN A 50 MTS" AIXI QUE GIRME PER ANAR A VEURE... I RESULTA UN CAMI ROMÀ INUNDAT I EMPASTAT DE FANG QUE ENS FA EMBRUTARNOS ... AMB UN PARELL DE CABALLS MIRANT-NOS COM MALEÏEM AL TIO QUE HA POSAT EL CARTELL.... AIXI QUE MITJA VOLTA , SENSE VEURE DOLMEN, I TORNEM A LA CTRA AMB LES CABRES BEN BRUTES DE FANG!!!!!!
Seguim fins arribar a Franes poblet de 4 cases pero espectacularment reformades, i alli prenem la ctra avall baixant amb unes vistes de la Cerdanya meravelloses per arribar a Enveitg i desprès a La Tour de Carol que creuem per agafar un corriol que ens porta en un puja baixa molt tecnic a SANEJA on fem la aturada a la font per refrescar-nos , doncs fa un calda insoportable.
Allà agafem la ctra cap a Franes ...
I COM TENIEM AL LAPORTA NO PODÍA FALTAR LA LIADA .... ANAVEM PER LA CTRA I VEIEM UN ANUNCI "DOLMEN A 50 MTS" AIXI QUE GIRME PER ANAR A VEURE... I RESULTA UN CAMI ROMÀ INUNDAT I EMPASTAT DE FANG QUE ENS FA EMBRUTARNOS ... AMB UN PARELL DE CABALLS MIRANT-NOS COM MALEÏEM AL TIO QUE HA POSAT EL CARTELL.... AIXI QUE MITJA VOLTA , SENSE VEURE DOLMEN, I TORNEM A LA CTRA AMB LES CABRES BEN BRUTES DE FANG!!!!!!
Seguim fins arribar a Franes poblet de 4 cases pero espectacularment reformades, i alli prenem la ctra avall baixant amb unes vistes de la Cerdanya meravelloses per arribar a Enveitg i desprès a La Tour de Carol que creuem per agafar un corriol que ens porta en un puja baixa molt tecnic a SANEJA on fem la aturada a la font per refrescar-nos , doncs fa un calda insoportable.
BARRITES i repostatge a tope per baixar cap a Bolvir Y AQUESTA BAIXADA ENS FICA EL CASAS PER UN RIU EMPEDRAT ON CAL ANAR MOLT FI PER NO CAURE I EL TIO S'HO FA TOT A 0 , I ELS ALTRES COM PODEM ... (EL ENRIC ES FA UNA ALTRE VOLTETA PER REFRESCARSE MES!!!!
Seguim baixant i passant per davan t la Torre del Remei per arrivar a Bolvir i pujar tot el poble per unes rampes de les que fan mal, sota un sol de justicia a les 13:0. QUAN ARRIBEM A DALT DEL POBLE COMENÇA UNA PISTA PELADA QUE SEMBLA QUE PUJA POC... PERO NO , PUJA MOLT I CADA COP MES, FINS I TOT DE VAGADES ES CONVERTEIX EN UNA TRIALERA SALVATGE DE PEDRES DE PUNTA ON S'HA DE TRAÇAR MOLT BE.. ALESHORES EL ALVARO DIU "NENS JO SENSE EL 50 NO EM VULL MORIR AQUI, BAIXO A bOLVIR I VAIG A GER I US ESPERO ALLÀ"
Aixi que un cop ha marxat SEGUIMA MUNT AMB UNES RAMPES QUE SON CICLABLES PERÒ AMB AQUESTA CALOR ES FAN INFERNALS. I CADA COP QUE PASSEM UN TURÒ ENS APAREIX UN ALTRE IGUAL O PITJOR... ANEM FENT FINS ARRIVAR A UNA RAMPA DE PUJADA EN CORVA DEL 20%.
El Enric prefereix apretar la bici perque amb aquesta calor pot ser brutal. Jo ho provo amb el 50 i vaig fent molt a poc a poc i aconsegueixo pujar-la.
Aixi arrivem a passar per NIULA el poble nou i fantasma i a la sortida de la ctra ens desviem per pillar ala trialera.
I aleshores comença una trialera MOLT BONICA I RÁPIDA DONCS ESTRACTA DE UN CORRIOL PENJAT A LA PARET , AGAFEM UN RITME MOLT RÀPID I ANEM BAIXANT. CAL ANAR ATENTS PER EVITAR COMPRAR-SE UNA PARCELA COMPLICADA. EN DOS TRAMS DE 7 MINUTS DE BAIXADA A TOTA LLET ENS PULIM TOT EL DESNIVELL I ARRIVEM A CREUAR UN RIU I ALS POCS METRES en una cascada lateral del camí el ENRIC es pot refrescar una mica!!
Ens arribem a GER i recollim AL ALVARO QUE S'ESTAVA FENT UNA MIGDIADA DE LES BONES EN UN BANC A LA OMBRA!! Agafem pista i ens arrivem a Bolvir de nou on anem directes a un restaurant per fer-nos unes amanides i una butifarra que duren com els carmels a la porta de l'escola!!!
I després d'una hora ja rodem de nou a ritme suau per fer la digestió de cami a Puigcerdá per Talltorta, i sant Marc i a les PERERES CREUEM EL RIU SEGRE ..... PERÒ SENSE PONT ....... EXCEPTE EL JOVENET QUE NO HO VEU CLAR I S'EN VA A BUSCAR UN PONT DE VIANANTS!!! I PER AIXÒ ES SEVERAMENT CRITICAT!!!
Amb els peus molls i frescos pujem per ctra fins Montagut per passar per casa del Carlos GARCIA...(QUE NO ENS OBRE LA PORTA!!!) i seguim a Vilallobent i a Osseja.
TARDA DE PISCINA , RECOLLIR I ENDREÇAR I RETORN A BCN.
CAL DIR QUE ELS DRXS BAIXEM MES DE PRESSA ALGUNES TRIALERES QUE LA CTRA DEL TUNEL DEL CADI !!
I CADA MOCHUELO A SU OLIVO!!
Agus ( UN COP MES TOT HA ESTAT UN ÉXIT DE CONVIVÈNCIA, BTT, I MOLTA CONYA!!!!!)
I després d'una hora ja rodem de nou a ritme suau per fer la digestió de cami a Puigcerdá per Talltorta, i sant Marc i a les PERERES CREUEM EL RIU SEGRE ..... PERÒ SENSE PONT ....... EXCEPTE EL JOVENET QUE NO HO VEU CLAR I S'EN VA A BUSCAR UN PONT DE VIANANTS!!! I PER AIXÒ ES SEVERAMENT CRITICAT!!!
Amb els peus molls i frescos pujem per ctra fins Montagut per passar per casa del Carlos GARCIA...(QUE NO ENS OBRE LA PORTA!!!) i seguim a Vilallobent i a Osseja.
TARDA DE PISCINA , RECOLLIR I ENDREÇAR I RETORN A BCN.
CAL DIR QUE ELS DRXS BAIXEM MES DE PRESSA ALGUNES TRIALERES QUE LA CTRA DEL TUNEL DEL CADI !!
I CADA MOCHUELO A SU OLIVO!!
Agus ( UN COP MES TOT HA ESTAT UN ÉXIT DE CONVIVÈNCIA, BTT, I MOLTA CONYA!!!!!)
No hay comentarios:
Publicar un comentario